miercuri, 4 iunie 2014

Vă mai amintiţi de anticariate?

Îmi  amintesc cu emoţie clipele când eram în liceu, când eram o elevă silitoare, care citea tot ce-i pica în mână, tot ce îi recomandau profesorii sau prietenii. Cu bursa aceea mediocră, nu îmi luam haine cum ar fi făcut alte domnişoare, nu existau telefoane mobile, sau alte fiţe. 

În oraşul meu, era un anticariat unde găseam de multe ori toate acele titluri pe care nu le găseam la Biblioteca oraşului. Intram cu plăcere în acel loc, mirosul de cărţi vechi îl am parcă şi acum în nări şi mi s-a întipărit pe veci în suflet. Aş fi stat acolo cu orele, dacă vânzătoarea nu s-ar fi uitat un pic chiorâş la mine, îndemnându-mă astfel să plec. 5 lei  sau 10 lei pentru o carte mi se părea atunci o avere, însă satisfacţia de a avea cartea dorită pălea în faţa oricăror griji materiale.

Generaţia noastră nu a prins smartphonurile, nici tabletele, nici calculatoarele, târziu prin clasa a 10-a sau a 11-a(cred) că am început şi noi să ne luam telefoane, şi acelea dintre cele mai ieftine. Însă citeam, nu doar eu, ci majoritatea colegiilor mei. Nu mă laud a fi tocmai bătrână, însă am prins o generaţie care şi-ar fi dat şi ultimul ban pe cărţi, care nu naviga pe reţele de socializare în timpul orelor, ci citeau pe sub bănci, aşa cum obişnuiam şi eu să fac pe la unii profesori mai permisivi.

N-am mai intrat demult într-un anticariat, însă îmi e dor de mirosul de vechi. Recent am descoperit un astfel de loc unde pot retrăi momentele de când eram tânără şi cu o singură grijă: să învăţ cât mai multe. Un loc unde pot găsi toate acele cărţi pe care în liceu nu mi le puteam permite uneori nici de la anticariat. Trebuie să recunosc că m-am modernizat şi eu odată cu generaţiile care au venit, şi că din lipsă de timp nu mai am privilegiul de a colinda oraşul pentru a cumpăra diverse lucruri. Anticariatul acesta online vine în sprijinul tuturor acelora care îşi doresc cărţi ieftine, livrate rapid şi într-o stare foarte bună, şi care tânjesc după mirosul de vechi al cărţilor.



Una din multele cărţi pe care le îndrăgesc este La RĂSCRUCE DE VÂNTURI,de Emily Bronte.O poveste despre dragostea care trece barierele vieţii şi morţii, şi trăieşte veşnic.  Însă, tot prin liceu am împrumutat această carte unei prietene care a făcut-o  ,, dispărută’’. Dând un search pe acest site, am găsit nu doar cartea originală, ci şi continuarea acestui roman celebru  pe care nu l-am apucat să-l citesc şi anume Povestea întoarcerii lui Heathcliff de Lin Hare Sargeant.Preţurile sunt mai mult decât accesibile.

Tinerii mai tineri decât mine care citesc acest articol se vor întreba la ce îi ajută pe ei cititul sau o librărie online? Ei bine, mie rău nu mi-au făcut nici cititul, nici librăriile, din contră sunt mândră că am ajuns un om citit, care pus în orice situaţie va avea habar de orice subiect, un om care s-a dezvoltat frumos sub influenţa cărţilor pe care le-a citit şi a conştiinţei că doar învăţând voi putea ajunge poate nu un om mare, dar un om pregătit pentru viaţă.

Târgul Cărţii vă propune nu doar cărţi vechi, folosite, ci şi cărţi noi, multe dintre ele la promoţii. Nu strică să aruncaţi un ochi, sau doi, sau patru ca ai meiJ



8 comentarii :

  1. Sara bună !
    MFC e pe sfârşite. Să ai parte de o seară frumoasă pe care să o petreci în linişte şi pace alături de cei dragi ţie şi o noapte odihnitoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am cumparat putine carti,dar am citit de 1000 de ori mai multe.Eram ordonata si corecta in imprumutul de carti.Am primit de la o vecina o carte buna,nu prea era pentru varsta mea,dar parfumul ei il mai simt si azi in nari.Cartile acelea vechi erau foarte bune si aveau un miros specific.Tehnica ne-a indepartat de citit.Cu greu,vara mai ales la cabana,mai citesc.Cititul e pasiunea care m-a ajutat si mi-a dat o siguranta in viata.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum sa nu-mi amintesc anticariatele?! Aici erau doua - si au fost mult timp si dupa 1989 - acum nu mai stiu... De acolo cumparam cataloage Quelle (intre altele) si carti din colectia Enigma. Si tot acolo am vandut o sacosa cu romanele Sandrei Brown - era la moda candva si am tot primit si primit... Apoi le-am vandut, ca nu-mi placeau... Daca citeai doua romane ale ei era ca si cum le-ai fi citit pe toate. :)

    Inca mai citesc - mai rar ca inainte dar citesc... Citeam si cand eram la scoala, tinand cartea sub manual sau in poala, in timpul orelor care nu ma interesau... :)

    Zile fericite sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu aveam o bursa pe care, in mare, o cheltuiam pe carti. Noroc cu parintii mei care imi trimiteau altele, cum ar fi mancarea, si care ma mai amenintau ca daca le mai trimit multe carti la fiecare sfarsit de an universitar, nu ma mai primesc acasa. Desigur, totul in gluma.

    Si mie imi placeau si inca imi plac cartile si anticariatele. Inainte mergeam la cele fizice, din oras, acuma intru destul de des si pe cele online. Mai fac schimb de carti si cu diferite prietene. Totul pentru a citi ce imi place.

    Eu am citit La rascruce de vanturi .... culmea e ca am achizitionat si continuarea. De fapt, in ultima vreme, am cumparat mai multe continuari ale unor romane celebre: La rascruce de vanturi, Jane Eyre, Mandrie si prejudecata, Rebecca. Abia astept sa le citesc. Le vine randul imediat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Centrul vechi al Bucurestiului era plin de ele! Mirosea a praf si a vartie veche!
    Ce vremuri...... :))
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe la inceputul anilor "90 , in Bucuresti erau multe...chiar mi-am cumparat un ceas...il am si acum, functionabil!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place mirosul cartilor vechi din anticariate.In oraselele de langa mine nu sunt.Doar la Oradea pot sa dau de asa o bogatie.
    Pe celevirtuale inca nu le-am cutreierat.:)
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. sigur ca ne amintim...nu ne-am ramolit chiar asa tare :)))
    abia astept sa citesc cartea, doar ce am primit-o de la o fata!

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu mare interes gândurile voastre

S-ar putea sa iti placa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...