sâmbătă, 12 iulie 2014

Compot de vişine

Vă mai aduceţi aminte de compotul pentru Iubi ? Vreau să spun că s-a păstrat super bine compotul fără să se strice. 

Anul acesta am simplificat reţeta după ce am căutat pe net diverse modalităţi de preparare a compotului, nu m-am mai chinuit cu sterilizatul borcanelor,etc, etc. Am procedat cam aşa:


Se spală foarte bine vişinile. Eu am folosit 2 kg de vişine, şi au ieşit 5 borcane de compot de 800 grame.

               
              Se aşează fructele în borcanele bine spălate.
Am adăugat de data aceasta zahărul în fiecare borcan. Câte 5 linguri în fiecare borcan. Apoi am turnat apa clocotită în borcane. Mi-a fost teamă că nu o să se topească zahărul, dar am tot sucit borcanele, le-am întors cu susul în jos şi viceversa, şi s-a topit.
La sfârşit se pun borcanele într-un vas încăpător şi se lasă să fiarbă în jur de 10-15 minute. După aceea, se iau borcanele şi se aşează într-o pătură, geacă. Eu le-am aşezat într-o geacă mai groasă, şi le-am lăsat aşa acoperite până dimineaţa. NU AM ADĂUGAT DELOC CONSERVANT.

REZULTATUL FINAL

O să vă spun la toamnă, dacă s-a menţinut la fel de bine ca şi compotul de gutui.

VĂ UREZ O DUMINICĂ BINECUVÂNTATĂ!

2 comentarii :

  1. Ce gospodina esti! Eu nu mai fac nimic din astea,ca nu mananca nimeni.Dulceata sa se termine cea din anii trecuti.Am facut 7 borcane cu loboda rosie pentru iarna.Nu-mi mai place la congelator,am impresia ca e fan.Pe vremuri aveam o camara de invidiat,dar timpul ne schimba pe noi si gusturile noastre.Sa mancati sanatosi compotul facut de tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. De abea mi s-a deschis apetitul pentru gospodarit. Anul trecut a fost prima oara cand am pus singura muraturi si am facut compot, in alti ani facea mama mea, dar acum ca am pentru cine, fac cu drag, plus ca se si mananca. Mai vreau sa fac compot de caise, piersici, si la toamna gutui si prune, dar nu multe borcanele, plus ca vreau sa fac zacusca dar asistata de mama mea.

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu mare interes gândurile voastre

S-ar putea sa iti placa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...